Osallistuva budjetointi 2021
Osallistuvassa budjetoinnissa ideoidaan, päätetään ja tehdään yhdessä Riihimäestä entistä parempi ja toimivampi kotipaikka. Riihimäellä osallistuvaan budjetointiin on varattu miljoona euroa, josta syksyllä 2021 jaetaan 100 000 euroa.
Muutokset kohteessa "Kirkkopolun liikennejärjestely"
Otsikko
- +{"fi"=>"Kirkkopolun liikennejärjestely"}
Ehdotuksen kuvaus
- +["Mielestäni on turhaa rahallisesti ja ajallisesti ryhtyä leventämään Kirkkopolkua, jotta siihen saataisiin kevyelle liikenteelle tilaa. \n \nEhdotukseni on:\nKirkkopolku muutetaan autoliikenteelle yksikaistaiseksi ja nykyinen kirkonpuoleinen kaista muutetaan kevyen liikenteen (kävelijät, pyöräilijät) kaistaksi. \nYksikaistaisuus autoille alkaisi kirkon parkkipaikan kulmalta ja jatkuisi joko Sportia-liikkeen piha-alueen alkuun tai Maisterinkadun risteykseen. Noin puoliväliin, lievän mutkan ja Veturimiehenpolun kohdalle tehtäisiin levennys ohitusta varten,\nSiinä on jo nyt sopivasti hieman tilaa levennykselle. Liikennejärjestely toteutettaisiin liikennemerkein siten, että osuuden molemmissa päissä on merkki yksikaistaisuudesta ja väistämisvelvollisuudesta. Levennykseen tulee liikennemerkit ohituspaikasta. Nopeusrajoitus 30 km/h. Yksikaistaisen katuosuuden pituus on noin 150m.\n\nLiikenne siis sujuisi siten, että kirkolta päin tuleva auto odottaa vastaantulevaa sekä osuuden alussa, että levennyksellä. Hämeenkadulta päin tuleva auto odottaa vastaantulevaa osuuden alussa.\nTällainen liikennejärjestely ei ole mitenkään ainutlaatuinen. Saaristoteillähän tämä menettely on yleisesti käytössä,\n\nTämän ehdottamani Kirkkopolun järjestelyn mahdollistuminen ja helppous selviää paikanpäällä tarkasteltuna erinomaisesti.\n\nMitä etuja tämä järjestely sitten toisi tullessaan?\n- ensiksi se olisi huomattavasti edullisempi toteuttaa, kuin koko kadun levennys. Kadunkunnostusrahoja säästyisi muualle.\n- koko kadun leventäminen olisi muutenkin aika vaikea tehdä, kadunvarressa oleva talon nurkan ja kirkon kiviaidan kohdalta.\n- Tällä järjestelyllä tuskin jouduttaisiin kaatamaan alueelta yhtäkään puuta (tai ei ainakaan montaa).\n- sekä jalankulkijoille että pyöräilijöille saataisiin tällä järjestelyllä reilut tilat\n- tämä järjestely saattaisi myös vähentää autolla ajoa kirkkopolun kautta"]